خرید کنسرو بادمجان برای عمده فروشی ها یک مساله بسیار مهم و قابل بررسی است که با تماس با مشاوران ما می توانید از قیمت های جدید اطلاع پیدا کنید.

قیمت عمده کنسرو بادمجان

قیمت عمده کنسرو بادمجان مانند دیگر محصولات رقابتی و پایین تر است زیرا معمولا عمده فروش ها که به دنبال خرید عمده هستن مستقیم از کارخانه و بدون واسطه خرید می کنند و قیمت ها براشون خیلی پایین تر و به صرفه تر است.

کنسرو بادمجان امروزه در بسیاری از خانه ها استفاده می شود زیرا غذاهای حاضری و سریعی می توان با آن ها درست کرد .

در ایران که مخصوصا در خطه ی شمال کشور مصرف بادمجان بسیار بالا هست و در اصطلاح عامیانه به آن مرغ بی جان می گویند زیرا خواصی که دارد از مرغ بیشتر نباشد کمتر نیست.

این موضوع که خاصیت گوشت سفید را دارد اما گیاه هست و برای افرادی که گیاهخوار هستند یک غذای کامل و متنوع هست باعث شده فروش بالایی داشته باشد.

کنسرو بادمجان در غذاهایی مانند کشک بادمجان،خوراک بادمجان و پنیر موزرلا و راتاتویی و میرزا قاسمی و املت بادمجان بسیار استفاده می شود .

اکثریت جامعه حتی اگر یکبار انیمیشن دیده باشند موش آشپز با ترکیب بادمجان و گوجه راتاتویی را درست کرد که غذای اصلی کشور فرانسه بود را درست کرد که بسیاری معتقدند که در کشور فرانسه به علت علاقه بیش داز حد به راتاتویی خط تولید کنسرو بادمجان را راه انداختند تا راحت تر و سریع تر این غذای سنتی را درست کنند .

در ایران نیز بعد از تقاضا های زیادی که از طرف مردم برای درست کردن غذاهای حاضری و تنوع در غذاها ایجاد شد در خط تولید خود کنسرو بادمجان را نیز جا دادند تا این غذای لذیذ سریع در دسترس باشد.

طرز تهیه کنسرو بادمجان

یکی از راحت ترین نوع کنسرو که جدیدا در لیست تولید قرار گرفته کنسرو بادمجان است که ما در این جا به صورت مختصر درباره  طرز تهیه کنسرو بادمجان برای شما صحبت می کنیم.

بادمجان ها را پوست کنده و خورد کنید و به مقدار مساوی گوجه فرنگی اضافه کنید البته بعضی از آنالیزهای تولید نصف مقدار بادمجان ها گوجه فرنگی استفاده می کنند.

مواد اصلی تشکیل دهنده اکثریت تولید کننده ها به این شکل است :

  • بادمجان
  • گوجه فرنگی
  • پیاز
  • سیر
  • فلفل
  • نمک

 

تمامی مواد را با هم مخلوط و به صورت میکس شده و نیم پز در می آورند و درون شیشه های با درب فلزی یا

قوطی می ریزند و در داخل دیگ های بزرگ در حال جوش که حرارت آن متوسط شده است می گذارند تا فرایند کنسروسازی تکمیل شود.

نکته خیلی جالب در این است که هیچ دستورالعمل ثابت و تست شده ای برای ساخت این محصول تعریف نشده است و مرکز ملی نگهداری از مواد غذایی این نکته را صراحتا اعلام کرده است به همین دلیل شرکت ها با کم و زیاد کردن مواد اولیه کیفیت ها و طعم های متفاوتی را ارایه می د هند.

در حدی که بعضی ها با این کنسرو بادمجان ها ترشی و لیته ی بادمجان درست می کنندو سرعت استفاده از ترشی بالاتر رفته و نیازی به ماندگاری ندارد.

در بعضی از دستورالعمل ها به تلخ بودن یا تخمه زیاد داشتن بادمجان ها اشاره شده است البته در بادمجان های ارگانیک قدیمی بادمجان تلخ خیلی کمتر بود و اکثریت بادمجان ها چون در فرایند باغ و باغچه ای با آب مناسب و رسیدگی عالی رشد کرده بودند شیرین تر و کم تخمه تر بودند.

در بررسی های جدید که تاریخچه تولید کنسرو بادمجان را مطالعه کرده اند در سال 1920 فرایند برش و شسشتشو و پخت کنسرو حدود یک ساعت و نیم طول می کشید اما در سال 1949 این مراحل پردازش کنسرو به 45 دقیقه تغییر کرد و در سال 1974 بادمجان ها را به شکل مکعبی برش دادند و فرایند اماده سازی 30 دقیه شد و رنگ کنسرو تیره تر شد .

در سال 1977 به این نتیجه رسیدند که منجمد کردن نتیجه ی بهتری از کنسرو کردن دارد و بادمجان ها را منجمد می کردند.

 

مواد تشکیل دهنده کنسرو بادمجان

مواد تشکیل دهنده بادمجان در بیشترین رسپی ها بادمجان و نمک و گوجه است اما بعضی ها تغییراتی به ان داده اند که مثلا تخم مرغ به آن اضافه کرده اند.

بادمجان وقتی کنسرو می شود بر خلاف دیگر سبزیجات که تغییر شکل نمی دهند تغییر شکل می دهد ولی همانطور که میدانید قارچ، لوبیا، عدس ، نخود ، نخود فرنگی هیچ گونه تغییر شکلی نمی دهند البته وزارت کشاورزی آمریکا هیچ گونه توصیه ای برای کنسرو کردن بادمجان ندارد و نظر پزشکان و محققان آنها این است که بادمجان فقط باید به صورت تازه مصرف شود.

بادمجان با نام های مختلف در کشور های اتحاد جماهیر شوروی و اسای مرکزی شناخته می شود که معروف است به خاویار بادمجان اما واقعا چرا خاویار ؟

اما چون چرخ شده آن مانند خاویار سسی بی نظیر است و بادمجان نوعی خاویار فقیر برای تهیه تخم مرغ است و خیلی خوش طعم و لذیذ است.

بیشتر کشور های آسیای میانه از کنسرو بادمجان برای فصول سرد سال استفاده می کنند.

اکثر شرکت ها خاویار بادمجان را تولید و کنسرو می کنند تا بادمجان های نگینی یا برش خورده را چون خاویار بادمجان نقش سس را در بیشتر غذا ها ایفا می کند.

بادمجان کنسرو شده در یک ظرف فشرده حدود 6 ماه ماندگاری دارد که اگر باز شود 2 تا 3 هفته در یخچال می توان نگهداری کرد.

خود بادمجان عمر کوتاهی دارد در بیرون از یخچال عرض 1 تا 2 روز از بین می رود اما در یخچال 2 تا 3 هفته تازه می مانند و اگر کنسرو شود از 6 ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

البته بهترین راه برای حفظ بادمجان ها انجماد آنهاست که بیشتر از یک سال ماندگاری دارند  و برای منجمد کردن فقط کافی است که برش های ضخیم بزنید برای حدود چهار دقیقه آن را درون آغب یخ قرار دهید سپس خشک کرده و پهن کنید تا آب آن کاملا کشیده شود و چند ساعت منجمد کنید و در نهایت در کیسه های فریزر برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید.

از بادمجان کنسرو شده برای اضافه کردن طعم در غذاهای روز مره مثل ماکارونی و ساندویچ و میرزا قاسمی استفاده می شود .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *