67

67


آیا از لوبیا سبز هم می توان کنسرو تهیه کرد؟ روش تهیه کنسرو چگونه می باشد؟ آیا خواص لوبیا سبز با تبدیل شدن به کنسرو از بین خواهد رفت؟
اولاً برخی محصولات مانند لوبیا سبز همان گونه که می دانید اصلاً امکان مصرف به صورت خشک شده مانند سایر حبوبات را ندارند. این امر سبب می شود که مصرف تر و تازه آن ها تنها در برخی فصل ها میسر باشد. اما خب حیف هم هست که مثلاً نتوان در زمستان این نوع از حبوبات را مصرف نمود. برای همین روش های نگهداری تا مدت طولانی را حتماً امتحان خواهید کرد، یک روش را تقریباً اکثراً می دانید، آن هم فریز کردن می باشد.
اما می توان لوبیا سبز را به کنسرو هم تبدیل کرد. روش تهیه کنسرو لوبیا هم بسیار ساده می باشد. فقط باید شما لوبیا ها ترد، سبز و تازه را در داخل شیشه هایی که کاملاً با آب شسته و ضد عفونی کرده اید بگذارید، سپس به آن نمک، گوجه و کمی آب گرم اضافه کرده و درب شیشه را محکم ببندید. در این حالت باید شیشه را در داخل قابلمه گذاشته و آب داخل آن را به گونه ای تنظیم کنید که سر شیشه ها خارج از آب باشد. پس از 30 دقیقه جوشاندن، شرایط محیا است و کنسرو آماده شده را می توانید تا 6 ماه هم در جایی که البته نور نباشد، نگهداری کنید.

خرید کنسرو لوبیا یک و یک

خب این تبدیل به کنسرو کردن در کارخانه های مختلف که نامشان را همه می دانند، و شناخته شده هستند، انجام می شود. البته شاید کنسرو لوبیا را با قارچ، با لوبیا قرمز و یا حتی با لوبیا چیتی درست کنند. ولی غالباً برند هایی مانند یک و یک، از قوطی های فلزی با درب آسان بازشو استفاده می کنند. خرید این نوع کنسرو ها برای افرادی که می خواهند در دل طبیعت چند روزی را سپری کنند بسیار مناسب خواهد بود. پس خریدار عمده فروشگاه های مواد غذایی و حتی صادر کننده ها خواهند بود. با پخت انواع لوبیا برای تهیه کنسرو مواد مغذی آن از بین نخواهد رفت. و نیازی نیست نگران ارزش غذایی لوبیا های کنسرو شده باشید.

تهیه کنسرو لوبیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *